onsdag den 6. februar 2013

Ud i det blå: Fotokunst

Må man prale af sine egne elever? Selvfølgelig må man det. Og det vil jeg gøre. Prale STORT!!! For de er for seje, de store piger, som lavede det her selvstændige projekt. Vi arbejde under temaet "ud i det blå" i billedskolen. På alle hold og på alle niveauer. Et af mine mål med undervisningen er, at eleverne ligeså stille skal finde deres eget billedkunstneriske udtrylk og begynde selv at formulere deres projekter. At min rolle som igangsætter og underviser ændrer sig til rollen som vejleder og sparringspartner. De piger som lavede det her projekt har gået i billedskole i mange år, og deres værk gør mig så glad, fordi jeg synes det viser at også mit projekt med undervisningen er lykkedes; eleverne har taget afsæt i det fælles tema og ud fra det helt selv formuleret  deres eget kunstneriske projekt. Arbejdet seriøst og selvstændigt med det - og se nu her. Store emner behandles og sættes under debat gennem et moderne medie i et formsprog som holde 100%. Så: prale, prale, prale!!!   








Ingen kommentarer:

Send en kommentar