torsdag den 10. december 2020

Engle af optændingsbrænde

Jeg bliver aldrig træt af at finde på... Og mine antenner er altid ude efter inspiration til nye idéer. Det tager måske lidt overhånd ind imellem... Som når jeg fx går forbi poserne med optændingsbrænde nede i Superbrugsen, og må stoppe op fordi jeg næsten kan høre et lille englekor synge... 

Og så kører det ellers løs i hovedet: Kan man lave engle af optændingsbrænde? Min sjæl har ikke ro før jeg har prøver... 

Og det kan man godt! Se selv :-) Og det er oven i købet så let, at alle kan være med. Også de helt små :-) 


Du skal bruge: 
  • Til krop: Optændingsbrændestykker
  • Til hoved: Skiver af grene eller papkassepap
  • Til vinger: Pap, fint papir, mere optændingsbrænde, makuleret papir eller pap, bobleplast, ispinde osv. 
  • Til hår: Glimmerguirlande, bast, lametta, garn, uld osv.
  • Til glorier: Ståltråd eller piberensere 
  • Limpistol
  • Akrylmaling eller flydende akvarel
  • Almindelig flydende lim, fx limlak 
  • Evt. hæfleklammepistol
  • Tuscher
  • Glimmer
  • Forskelligt småpynt  

Sådan kan du gøre: 
  • Vælg et stykke brænde som krop og mal det med akrylmaling eller flydende akvarel
  • Vælg en skive gren til ansigt (eller klip ét i papkassepap) og tegn ansigtet med tusch
  • Lim hovedet på den tørre krop. 
  • Lav vinger og sæt dem fast med limpistol eller hæfteklammepistol
  • Sæt hår og glorie fast med limpistol eller hæfteklammepistol
  • Lav evt. et ophæng af fiskesnørre
  • Hør englene synge :-)  


Glædelig jul! 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar