søndag den 30. juni 2013

Sprællemand



I morgen og i overmorgen holder vi sommerbilledskole for en stor flok krea-lystne børn i Hinnerup Bibliotek og Kulturhus. I år skal vi lave sprællemænd. Sjove, skøre, søde, grimme, skæve, uhyggelige og smukke sprællemænd. Kunstsprællemænd. Her er én af mine modeller, som jeg vil vise eleverne som inspiration.

Jeg gik på jagt på Internettet efter zebrahoved, gummistøvler og sommerfuglevinger, og kroppen er lavet af en gammel bogplakat, jeg fik af min søde boghandler. Øjne, bogstaver, vinger osv. er klip fra div. magasiner.  Det hele er limet op på falseæskekarton, lamineret og klippet ud (ben, krop/hoved og vinger hver for sig) inden delene er sat sammen med postklips, som lige har fået lidt lyseblå Poscatusch. Hullerne er lavet med hultang. Snorretrækket er ikke monteret endnu - det skal jeg lige øve mig lidt på :-)

Sprællezebra - klar til at komme med ud i verden!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar