mandag den 3. december 2012

Julekort med hjerter



For mig er en af julens hyggelige traditioner at sende hilsner til dem, jeg holder af. Et lille kort med posten varmer og gør dagen til noget særligt. Jeg synes det er sjovt at lave julekortene selv - men jeg har ikke mange timer til det, så det er noget, jeg sniger ind, når jeg har lidt tid til overs. Tingene jeg bruger ligger fremme, så det er let at gå til.

I år  fik jeg idéen til kortene, da jeg faldt over en fin rulle lyseblåt gavepapri med hvide prikker i Fakta. Jeg synes at det gamle landkort (Rejseatlas over Euorpa - en genbrugsbutik-klassiker) passer fint til. Og så fandt jeg på at lægge papir med skriften XMAS (skrevet med fonden "stencil" i word) ind for at få det lækre grafiske modspil til alt det søde. Ja, og så har jeg altså en svaghed for glimmer... Her har jeg brugt glimmerlim til at tegne rundt om hjerterne med. Kortene er lavet i små færdigkøbte små "passepartout-rammer", som kan købes i hobbyforretninger. God fornøjelse!



2 kommentarer:

  1. De er flotte Line. Jeg har også købt det papir:-)
    Knus

    SvarSlet
  2. Hvor godt! Gavepapir er i det hele taget en fest... Også ind imellem hos Søstrene Grene kan man være heldig - og Ikea. Ikea har haft noget rødt med hvide prikker... Ih, altså :-)

    SvarSlet